Polacy najchętniej w EU używają świateł do jazdy dziennej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Polacy najchętniej w EU używają świateł do jazdy dziennej

    Na pewno jest to jakiś bat na takich skur...synów jak wspomniał maly2st,
    ...sam znam takiego kolesia ...sra kasą ale z racji znienawidzenia byłej żony cierpi dziecko ...zryty mózg
    Inna sprawa że i tak będzie jak z pijakami mordercami recydywistami ...mają w dupie brak kartonika :klnie:
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Polacy najchętniej w EU używają świateł do jazdy dziennej

    Polska znajduje się na liście krajów, w których kierowcy najczęściej używają świateł do jazdy dziennej DRL (ang. Daytime Running Light), jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Philips Automotive w siedmiu krajach europejskich.

    O ich zakupie decyduje chęć zwiększenia widoczności na drodze, oszczędności paliwa i podniesienia atrakcyjności samochodu.

    Aż 33 proc. samochodów w Polsce jest wyposażonych w światła do jazdy dziennej, podczas, gdy średnia europejska to 18 proc. Polakom dorównują tylko Rosjanie - jak do tej pory również jedna trzecia kierowców z tego kraju używa świateł DRL.

    Jak się okazuje, Polska i Rosja znacząco zawyżają europejską średnią. Poza tymi dwoma krajami najwięcej samochodów wyposażonych w światła do jazdy dziennej porusza się po drogach Holandii (16 proc.) i Belgii (14 proc.). We Francji w tego rodzaju oświetlenie samochodowe używa 12 proc. kierowców. Najmniej LED-owych świateł spotkamy w Niemczech (11 proc.) oraz w Hiszpanii (10 proc.).

    Pewnym zaskoczeniem jest fakt, że światła do jazdy dziennej równie chętnie kupowane są przez mężczyzn, jak i kobiety. Z badań wynika bowiem, że 53 proc. Europejczyków, którzy używają świateł DRL to kobiety, a 47 proc. to mężczyźni.

    Co ciekawe, ponad połowa kupujących tego rodzaju światła samochodowe to osoby młode, nie mające więcej niż 35 lat (51 proc.). Natomiast jedna trzecia to osoby w wieku 36 - 50 lat (32 proc.), a zaledwie jedna piąta użytkowników świateł do jazdy dziennej DRL ma powyżej 50 lat (17 proc.).

    Z badań wynika, że na zakup świateł DRL decydują się przede wszystkim mieszkańcy miast. Aż 54 proc. użytkowników tego rodzaju oświetlenia mieszka w dużych miastach. Jedynie 7 proc. ankietowanych, którzy ich używają, żyje na przedmieściach, 17 proc. w małych miastach, a 22 proc. na wsiach i obszarach rolniczych.

    Podczas badania wielu kierowców zadeklarowało też chęć zakupu tego rodzaju oświetlenia - w Polsce oraz w Hiszpanii jest to 59 proc. Większe zainteresowanie zakupem DRL odnotowano tylko w Rosji, gdzie aż 76 proc. posiadaczy samochodów chciałoby zaopatrzyć się w światła do jazdy dziennej. Na dalszych miejscach znalazły się Niemcy (48 proc.), Belgia (45 proc.) i Holandia (39 proc.). Najmniej kierowców zainteresowanych DRL-ami znajdziemy we Francji - tylko 28 proc. kierowców zadeklarowało tam, że chciałoby kupić światła do jazdy dziennej.

    Jakie czynniki decydują o zakupie tego rodzaju oświetlenia? Wielu ankietowanych tłumaczy, że światła do jazdy dziennej zapewniają lepszą widoczność samochodu na drodze, a zatem większe bezpieczeństwo. Diody LED, w które wyposażone są DRL-e emitują jasne, białe światło, którego temperatura barwowa wynosi 6000K, czyli znacznie więcej niż w żarówkach halogenowych, czy lampach ksenonowych. To sprawia, że samochód jest dobrze widziany przez innych uczestników ruchu drogowego.

    Dla kupujących LEDowe światła liczą się również oszczędności. Ankietowani często zwracali uwagę na fakt, że tego rodzaju oświetlenie to mniejsze zużycie paliwa w porównaniu do świateł mijania. Rzeczywiście, dwa moduły LED świateł do jazdy dziennej zużywają zaledwie 14W energii, czyli znacznie mniej od przednich halogenów w światłach mijania, które pobierają 110W.

    - Mniejsze zużycie energii korzystnie przekłada się na zużycie paliwa. Do wyprodukowania 110W energii potrzeba 0,23 l paliwa na 100 km. Tymczasem w przypadku świateł do jazdy dziennej wytworzenie 14W energii na 100 km kosztuje nas tylko 0,02 l benzyny - wyjaśnia Tarek Hamed, specjalista ds. oświetlenia samochodowego Philips Automotive.

    Kolejnym kryterium wyboru świateł do jazdy dziennej DRL jest ich atrakcyjny wygląd. Rząd małych świecących punkcików nadaje samochodowi stylu i charakteru, a jasne białe światło LED pozwala wyróżnić się na drodze i sprawia, że auto wygląda stylowo.

    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Mickul
      RS
      • 2010
      • 2847

      #3
      Re: Polacy najchętniej w EU używają świateł do jazdy dzienne

      Zamieszczone przez szkoda
      O ich zakupie decyduje chęć zwiększenia widoczności na drodze, oszczędności paliwa i podniesienia atrakcyjności samochodu.
      Taaaa, chyba obowiązek posiadania zapalonych świateł mijania przez cały rok.

      Komentarz

      • andrzej111
        L&K
        • 2010
        • 1391

        #4
        Niema to jak stary trup z pięknymi ledowami światełkami :szeroki_usmiech
        Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

        Komentarz

        • adi747
          L&K
          • 2008
          • 1138

          #5
          stary trup z ledowymi światłami powiadasz?? jak ma markowe fajne ledy to wygląda nie najgorzej dużo gorzej wygląda w miare nowa fura z ledami za 30zł z tesco które świecą jak świeczka a po chwili wyglądają jak akwarium
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
          2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
          JEST
          megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
          octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
          octavia 2 2.0TDI BKD

          Komentarz

          • motoskoda
            Drive
            • 2013
            • 50

            #6
            W Angolii wogóle nie ma obowiązku włączania świateł dziennych tylko w PL szaleją i to jeszcze Ledowe w starych modelach albo u niedzielnych kierowców :roll:

            Komentarz

            • misiek^wro
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8321

              #7
              adi747, i to jest obraz 90% aut na naszych drogach.

              W ten weekend trzasnąłem będzie z 800km i co ? lepiej widać fabryczne światła typu H4 czy Ledy niż dołożone DRL z marketu za 40 zł :evil: :evil: :evil:
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz

              • adi747
                L&K
                • 2008
                • 1138

                #8
                dokładnie powiedziałbym nawet że tych z marketu w ogóle nie widać bo nie raz migam długimi a potem z dwóch metrów widze OO przecież ma ledy :diabelski_usmiech kwestie montażu pomijam bo u nie których wcale estetycznie to nie wygląda :twisted: nie powiem jak jedzie audi a6 a4 a3 te wszystkie nowe z ori ledami to pięknie z daleka widać niestety u nas wszyscy jadą po najniższej lini oporu i wolą kupić 3 razy za 30zł niż raz za 100 :roll:
                http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                JEST
                megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                octavia 2 2.0TDI BKD

                Komentarz

                • kabanos
                  RS
                  • 2011
                  • 4544
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Ledy z marketu, świecące razem ze światłami mijania, ledy proste montowane na krzywiźnie zderzaka, ledy świecące w krzaki, ledy, których nie widać.
                  Inną sprawą jest ich używanie w czasie niesprzyjających warunków. 3 maja jechałem A4 w ulewie i kilka aut wyłaniało się nagle przede z chmury wody, bo jechali sobie na LED-ach ad:

                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Widziałem kiedyś kolesia co miał paski ledowe zamontowane na podszybiu wewnątrz pojazdu :lol:
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • andrzej111
                      L&K
                      • 2010
                      • 1391

                      #11
                      Absolutnie nie mam nic do starych aut ale jak widzę golfa IV, O1, mondeo II, focusa I, itd z ledami to mi się śmiać chce :lol: nie zależnie czy to lampki za 40zł czy 400zł, po prostu w autach w pewnym wieku pasuje to jak świni ogon i tyle.

                      Do przyjęcia są dla mnie np. zestawy Hell'a do Golfa V czy Focusa II gdzie jest to zrobione ze smakiem

                      Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                      Komentarz

                      • kabanos
                        RS
                        • 2011
                        • 4544
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        andrzej111, czyli jeśli mam u siebie zrobione tak jak na zdjęciu to przełkniesz? :P

                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                        Komentarz

                        • andrzej111
                          L&K
                          • 2010
                          • 1391

                          #13
                          kabanos, muszę to przemyśleć :lol:
                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                          Komentarz

                          • teres
                            Classic
                            • 2008
                            • 27

                            #14
                            Wydaje mi się, że chodzi tu głównie o pozorną oszczędność. :P
                            Nie chce mi się wierzyć, że na wyprodukowanie 110W energii (niech będzie nawet 140 razem z postojówkami) potrzeba aż 0,2L paliwa :roll:
                            AMSOIL club

                            Komentarz

                            • KulfonP
                              Rider
                              • 2010
                              • 391

                              #15
                              Uwierz mi, kiedyś miałem Seicento 900, którym codziennie dojeżdżałem do pracy 120km (60+60). I po założeniu DRL-i spalanie wyraźnie spadło - robiłem na zbiorniku około 50km więcej.

                              Być może w mocniejszych silnikach nie jest to aż tak odczuwalne ale dla małego pierdolota obciążony alternator jest dodatkowym obciążeniem dla silnika.

                              Komentarz

                              • adi747
                                L&K
                                • 2008
                                • 1138

                                #16
                                nie wiem może i tak ale dla mnie to mit a nawet jeśli to seicento czy cinqe jezdzi stosunkowo mało do reszty aut która ma ledy :diabelski_usmiech
                                http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                JEST
                                megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                octavia 2 2.0TDI BKD

                                Komentarz

                                • dragster
                                  Elegance
                                  • 2009
                                  • 895
                                  • Honda

                                  #17
                                  Mnie do założenia LEDów skłoniło to:

                                  Primo: w upał, przy włączeniu krótkich świateł, świecą się wszystkie pozostałe lampy i lampeczki w aucie.

                                  Sekundo: reflektory samochodowe są zaprojektowane do oświetlania w nocy i w trudnych warunkach drogowych. W ciepłe, słoneczne dni podczas jazdy na krótkich światłach w kloszu wytwarza się wysoka temperatura co powoduje szybsze zużycie się odbłyśnika.

                                  Zmian w spalaniu brak.

                                  Gdzieś na którejś ze stron o bezsensowności jazdy cały czas na światłach mijania jest napisane, że auta jadące na światłach krótkich w pogodny dzień w pewien sposób powodują, że oczy automatycznie podążają w stronę ich świateł zamiast bardziej koncentrować się na tym co mają przed sobą.

                                  Inną sprawą jest nadużywanie świateł do jazdy dziennej przez niektórych w deszczu i w trudniejszych warunkach.
                                  Silnik R18A2.
                                  http://www.dadrl.org.uk
                                  http://www.lightmare.org

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    dragster, mnie skłoniło lenistwo, zawsze jak załączam silnik światła sa już w pogotowiu :lol: a dają tak że nie sposób ich nie zobaczyć, jedyna wada to to że są zamontowane zamiast halogenów i nie kiedy wydaję mi się że kierowcy przede mną nie widzą świateł jak jestem blisko za nimi
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • Marek__82
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 262

                                      #19
                                      Koledzy nie mówcie, że dobre dzienne dołożone do auta to zło.
                                      Ja osobiście mam takie światła http://allegro.pl/philips-led-swiatl...215122853.html i uważam, że to były naprawdę dobrze wydane pieniądze. Święcą mocno, biało, a zużycie paliwa uważam że około 0,1 l spadło.

                                      Komentarz

                                      • misiek^wro
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 8321

                                        #20
                                        Marek__82, a kto Ci napisał że zło ?

                                        Ja neguję sens dokładania lampionów za 30 zł z Tesco czy innego Obiwankenobi.
                                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                        Komentarz

                                        • Marek__82
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 262

                                          #21
                                          misiek^wro, Sorry może zbytnio wziąłem to do siebie, ale smutno mi jak ktoś to piętnuje. Również uważam, że światła za 30 zł to głupota. Ale nie wszystkie auta są standardowo wyposażone w dzienne i ktoś "logicznie" myślący, w sensie chcący oszczędzić zwykłe światła (i nie tylko) ma prawo takie "cuda" dołożyć :] Wiem, że to nie fabryka i sam wolał bym mieć "fabryczne" ale to co mam mam zrobione właściwie i uważam, że spełnia to swoją rolę doskonale.

                                          Komentarz

                                          • Biszczu
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 5567

                                            #22
                                            Zamieszczone przez andrzej111
                                            Absolutnie nie mam nic do starych aut ale jak widzę golfa IV, O1, mondeo II, focusa I, itd z ledami to mi się śmiać chce :lol: nie zależnie czy to lampki za 40zł czy 400zł, po prostu w autach w pewnym wieku pasuje to jak świni ogon i tyle.
                                            Mnie ogarnął ostatnio atak śmiechu jak zobaczyłem Żuka ze światłami dziennymi za którym jechał "Trapez" z takimi samymi światełkami :szeroki_usmiech
                                            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                            Komentarz

                                            • kabanos
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 4544
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              andrzej111,

                                              Dzienne działają już od przekręcenia kluczyka w stacyjce, więc nie ma możliwości jechania bez włączonych świateł, więc oszczędność na potencjalnych mandatach.
                                              Oczędność paliwa pomijalna w zasadzie pomijalna.
                                              Reflektory nie wypalają się, przez co wydłuża się ich żywotność.

                                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                              Komentarz

                                              • czernobyl
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1276
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez kabanos
                                                Reflektory nie wypalają się, przez co wydłuża się ich żywotność.
                                                dokładnie, zwłaszcza że mam dołożone przekaźniki na światła przednie, więc miałbym żółte albo "zamydlone" reflektory w krótkim czasie. krótki rachunek, że dzienne to koszt połowy jednego porządnego reflektora, dodatkowo koszt wymiany żarówek *1/2 i okazuje się, że warto wyskoczyć 200PLN na dzienne
                                                ps. też mam zrobione jak w tym focusie z foty, dostanę stickera andrzej111 approved ? https://www.dropbox.com/s/cp1akqrbqn7e6sb/skoda_DRL.jpg

                                                Komentarz

                                                • krzygaj
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 627
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  kabanos, dodałbym jeszcze, że żarówek nie trzeba tak często wymieniać ja już 2 rok jeżdzę na tych samych bez drl pewnie wymieniłbym już ze 2 razy - czyli potencjalnie na samych żarówkach zaoszczędziłem już 100zł x 2 auta - tj ok 200zł.
                                                  Dodam jeszzce potencjalną oszcędność aku oraz alternatora :lol:
                                                  Moja Skodzina

                                                  Skoda Octavia II -
                                                  Opel Astra III -

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...